آیا به دنبال بهترین گل روز مادر هستید؟

یکی از زیباترین و بهترین هدایایی که به مادر و همسر خود در این روز می توانیم تقدیم کنیم گل ها هستند. معمولا با خرید گل میتوانیم در هر مناسبتی، احساساتمان را راحت تر و با لطافت بیشتری به همسر و مادرمان نشان دهیم. گل ها همیشه برای زن ها مورد توجه ویژه می باشد.به همین خاطر شما با خرید شاخه گل ارزان یا خرید دسته گل لاکچری هیچ موقع اشتباه نخواهید کرد.

در این قسمت از مجله گل باختر به معرفی بهترین گل و گیاه برای هدیه روز مادر و روز زن اشاره می کنیم و در انتها نیز نکات مهمی را برای خرید گل روز مادر برایتان آورده ایم.پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید…

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

با توجه به نوع گل و گیاه و رنگ‌های بسیار زیاد آنها، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مورد را سفارش دهید شاید برای شما دشوار باشد. برای راهنمایی بیشتر و خرید بهترین گل روز زن و مادر ، لیستی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع گل و گیاهان آپارتمانی را همراه با نماد آن گردآوری کرده ایم.

1.گل رز Roses

عکس گل رز هلندی در گلدان برای روز مادر و روز زن

شاید جای تعجب نباشد که شاخه گل رز یکی از محبوب ترین انواع گل برای روز مادر می باشد. این شکوفه های زیبای بی انتها، ظریف و در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند. اگر مادر شما سبک کلاسیک را می پسندد، حتما یک بسته گل رز همان چیزی است که او می خواهد.

نماد گل رز بسته به رنگ های متفاوت است. می توانید رنگ صورتی را انتخاب کنید، گل رز صورتی نشان دهنده ظرافت، شیرینی و قدردانی می باشد و برای نشان دادن علاقه و قدردانی به مادرتان ایده آل است. از طرف دیگر شاخه گل رز زرد نشان دهنده شادی و دوستی هستند، مناسب برای هر کسی که احساس می کند مادرش بهترین دوست آنهاست!
 همچنین اگر به دنبال یک گل هدیه مدرن هستید ، خرید باکس گل رز هلندی قرمز قطعا بهترین انتخاب برای بیان عشق زیاد خود به همسر یا مادرتان می باشد و به راحتی می‌توانید روی آن به عنوان گل روز مادر و گزینه ای مطمئن حساب باز کنید و به صورت جعبه گل، دسته گل یا سبد گل در کنار گل های دیگر مثل داوودی،ارکیده، آنتوریوم و… سفارش دهید. . برای آشنایی بیشتر با تاریخچه گل رز و اینکه گل رز نماد چیست، می توانید مقاله معرفی گل رز و انواع و نماد آن را مطالعه کنید.

2.گل آفتابگردان Sunflowers

عکس گل آفتابگردان برای روز زن و مادر

 

گل آفتابگردان نماد شادی و دوستی است و به دلیل رنگ و نماد درخشانی که همیشه در طبیعت دارد جزو یکی از مناسب ترین و بهترین گل های روز مادر می باشد. این شکوفه‌های درخشان که نشان‌دهنده ستایش، خرد و وفاداری هستند، یک انتخاب سرگرم‌کننده برای همه مادران و همسرانی که دوست دارند نور خورشید را غرق کنند
گل‌های آفتابگردان را با هم بچینید تا ظاهری کلاسیک و روستایی داشته باشد، یا آن‌ها را با گل رز یا ادریسی ست کنید تا یک دسته گل آفتابگردان جالب بسازید حتی برای سالگرد ازدواج !
همچنین خرید یک سبد گل هدیه آفتابگردان انتخابی کلاسیک برای روز مادر به شمار می رود.

3.گل لاله Tulips

عکس برای روز زن و مادر

لاله ها یک گل کلاسیک بهاری هستند و هدیه ای عالی برای روز مادر و زن می باشند. این گل در طیف وسیعی از رنگ ها در طبیعت وجود دارد. بنابراین، پیدا کردن تنوعی که با ترجیحات رنگ یا سبک مورد علاقه مادرتان مطابقت داشته باشد، آسان است.
لاله های تازه از این نظر منحصر به فرد هستند که حتی پس از بریده شدن هم به رشد خود ادامه می دهند. پس یک شاخه گل لاله‌ علاوه بر زیبایی ، فصل شکوفه‌دهی طولانی‌ هم دارد. شبیه به عشق مادری که هرگز از رشدش کم نمی شود. بنابراین مادرتان می‌تواند هفته‌ها از آن لذت ببرد.
چند انتخاب رنگ عالی برای روز مادر عبارتند از گل لاله صورتی، سفید، کرم و زرد. لاله های صورتی نماد آرزوهای خوب هستند، در حالی که لاله های سفید نشان دهنده لطف. لاله های کرم نشان دهنده پیوندهای ابدی و رنگ زرد حس نشاط و امید را برمی انگیزد.

4.گل نیلوفر Lilies

عکس گل نیلوفر برای روز زن و مادر

با گل‌های بزرگ و خودنمایی که، نیلوفرها دارند برای هدیه روز مادر محبوب هستند. نیلوفرهای قرمز، سفید، زرد، صورتی و نارنجی نمادی از زندگی جدید، باروری، معصومیت، باروری و رفاه هستند. این شکوفه ها به دلیل ظاهر زنانه و رایحه شیرین خود مورد علاقه بسیاری از مادران می باشد. بنابراین اگر برای همسر یا مادرتان آرزوی خوشبختی دارید، یک دسته گل نیلوفر را با گل رز یا گل میخک سنتی دیزاین کنید.
با جوانه هایی که به شکوفه های بزرگ و ستاره ای شکل باز می شوند، خرید گل نیلوفر در روز مادر مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود.

5.گل ارکیده Orchid

عکس گل ارکیده برای روز مادر و روز زن

شاخه گل ارکیده با شکوفه های ظریف و ظاهر شیک و لاکچری خود بهترین راه برای نشان دادن میزان اهمیت شما به همسر و مادر می باشد.از بهترین رنگ های ارکیده برای گل هدیه روز مادر، می توانید ارکیده هایی با سایه های صورتی و بنفش را انتخاب کنید.
خوشبختانه، انواع مختلفی از ارکیده های صورتی و بنفش و سفید وجود دارد که از سفید خالص و صورتی کم رنگ تا بنفش تیره متغیر است. ارکیده های صورتی نماد عشق و قدردانی هستند، بنابراین انتخاب آنها برای دسته گل روز مادر راهی عالی برای نشان دادن قدردانی است.
علاوه بر آن یکی از بهترین گل های روز زن که نشانه‌ای از زنانگی و تحسین می باشد ارکیده است.

خرید باکس گل رز و ارکیده نیز یک انتخاب لاکچری و خاص برای گل هدیه روز زن می باشد.

همچنین شاخه گل های ارکیده در گلدان نیز به عنوان یک گیاه آپارتمانی گلدار نگهداری می شوند.پس اگر می خواهید که یک گیاه به همسر و مادر خود هدیه بدهید خرید گلدان گل ارکیده صورتی یا گلدان گل ارکیده سفید با رگه های بنفش و صورتی می تواند انتخابی متفاوت باشد.در ضمن به زیبایی دکوراسیون خانه هم کمک می کند.

6.گل داوودی Chrysanthemum

عکس گل داوودی برای روز مادر و روز زن

گل داوودی برای بسیاری از خریداران گل روز مادر انتخابی مناسب است. از این گذشته ، کلمه “مامان” درست در نام گل جای دارد. برای گل روز مادر، برخی از رنگ های مناسب سفید، صورتی و قرمز هستند.
گل داودی سفید نماد وفاداری می باشد، در حالی که صورتی نشان دهنده قدردانی و طول عمر است. از سوی دیگر، گل های داوودی قرمز بیانگر عشق و محبت هستند. این معانی اساسی، گل های داوودی را به انتخابی عالی برای گل آرایی روز مادر تبدیل می کند.

7.گل میخک Carnation

عکس گل میخک برای روز مادر و روز زن

میخک ها باتوجه به تنوع و رنگ های زیاد، انتخابی همیشگی برای گل روز مادر هستند. این گل دارای سابقه ای طولانی در نماد عشق، محبت و سایر نمادهای مناسب برای جشن روز مادر و روز زن می باشد. میخک به طور سنتی برای مدت طولانی با روز مادر مرتبط بوده است. این گل های مقرون به صرفه و بادوام دارای گلبرگ های بازیگوش و ژولیده هستند.

به عنوان مثال، میخک های صورتی نماد کلاسیک عشق مادرانه هستند، میخک قرمز بیانگر قدردانی و تشکر می باشد، در حالی که میخک زرد نشان دهنده شادی و دوستی است. هر یک از این رنگ ها برای خرید گل روز مادر کاملا مناسب است تا به مادران زندگی شما نشان دهد که چقدر به آن اهمیت می دهید.

8.گل پیونی یا صدتومانی PEONIES

عکس گل پیونی صدتومانی برای روز مادر و روز زن

این شکوفه ها به ویژه در فصل بهار محبوب هستند و در کلکسیون روز مادر توی هر گلفروشی در تهران یا شهرهای دیگر، گل صد تومانی را پیدا خواهید کرد که از این نظر کاملاً برای هدیه روز مادر مناسب هستند. یک دسته از غنچه‌های این گل، باز می‌شود و ظاهری زیبا و با عطری کم نظیر پیدا می‌کند. بهترین رنگ گل صد تومانی برای دسته گل روز مادر سفید، صورتی و قرمز است.
این گل بیانگر معانی مختلفی می باشد: از افتخار و خوش شانسی گرفته تا ازدواج‌های شاد و موفق. رنگ صورتی یک انتخاب کلاسیک است زیرا نماد عشق و قدردانی می باشد. رنگ قرمز نماد خوش شانسی و نشان دهنده موفقیت و عشق عمیق در ازدواج است.
همچنین اگر هدیه‌ای می‌خواهید که به پدر خانواده نیز اشاره کند، خرید گل پیونی یک انتخاب عالی است.پس اگر بتوانید این گل زیبا و پرطرفدار را به دست آورید، خوش شانس هستید چرا که ، این گل ها به معنای واقعی کلمه دارای معانی رفاه و خوشبختی برای طرف مقابل هستند.

9.گل آنتوریوم anthurium

عکس گل آنتوریوم برای روز مادر و روز زن

این گل زیبا با گلبرگ های چرمی و مخملی شکل را می توانید علاوه بر دسته گل به صورت گلدان گل آپارتمانی در منازل و محل کار نیز نگهداری کنید. آنتوریوم در دیزاین انواع سبد گل هدیه تا پایه گل بزرگ و گران قیمت در کنار گل های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
به همین خاطر آنتوریوم از جمله گیاهانی است که به دلیل ظاهر چشم نواز و جذابش، کاربردهای بسیار زیادی در انواع گل آرایی‌ ها و دکوراسیون فضاهای داخلی دارد. رنگ های آنتوریوم معانی مختلفی دارد که معروف ترین آن ها گل آنتوریوم قرمز است. این رنگ های براق در انواع رنگ های سفید، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز جلوه گری می کنند. اگر می خواهید با انواع گل آنتوریوم آشنا شوید و در مورد نگهداری گلدان گل آنتوریوم بیشتری بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را مطالعه کنید.

بخوانید: معرفی گل آنتوریوم + تاریخچه، انواع و نماد

بخوانید : راهنمای کامل نگهداری گل آنتوریوم + نکات خرید

10.گل نرگس Daffodil

عکس گل نرگس برای روز مادر و روز زن

گل نرگس از دسته گیاهان پیازی و جزو زیباترین و خوشبوترین گلهای موجود در طبیعت به شمار می رود. این گل زیبا با عطر فریبنده خود یاد آور خاطره های ماندگار و شیرین می باشد. گل نرگس دارای معانی مختلفی می باشد نظیر تحسین، شجاعت، امید، زندگی دوباره و طولانی و همچنین نماد عشق و دوستی. معمولا دو نوع موجود در ایران به نام های نرگس شیراز و نرگس شهلا به رنگ های سفید و زرد هستند و بقیه گل های نرگس در رنگ های سفید تا نارنجی دیده می شوند.
این گل جزو اولین گل هایی است که در فصل بهار رشد می کند و نشان دهنده پایان زمستان می باشد.

باتوجه به کاربردهای گوناگون و معانی متفاوت این گل در کنار بوی فوق العاده ای که دارد خرید دسته گل نرگس یا انتخاب چند شاخه گل نرگس با گل هایی مثل رز یا داوودی هدیه ای بی نظیر برای روز زن می باشد.

گیاهان مناسب برای هدیه روز مادر و روز زن

اگر به دنبال هدیه ای هستید که علاوه بر ماندگاری بیشتر نسبت به گل های دیگر به زیبایی دکوراسیون خانه هم کمک کند، خرید گیاهان آپارتمانی ممکن است گزینه مناسبی برای مادر یا همسر خود به عنوان هدیه روز زن باشد.گیاهان مختلف بسیار زیادی در بازار ایران و همچنین در فروشگاه گل و گیاه باختر وجود دارند و در صورت مراقبت مناسب، اکثر آنها ماه ها یا حتی سال ها پس از خرید زنده می مانند. در اینجا تعدادی از آنها را به عنوان هدیه روز مادر برای شما لیست می کنیم:

  • گیاه آپارتمانی سانسوریا
  • گیاه آپارتمانی آنتوریوم
  • گیاه آپارتمانی ارکیده
  • انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها
  • گیاه زمستانی بنت قنسول ( گل کریسمس )

نکات مهم برای خرید گل روز مادر و روز زن

با این حال، قبل از خرید گل برای مادر یا همسر خود، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال:

  • باید اطمینان حاصل کنید که آن فرد، آلرژی یا حساسیتی به مدل خاصی از گل و گیاه ندارد. اگر می‌دانید که او از گل هدیه شما لذت می‌برد، پس گلی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه و خصوصیات فردی او باشد.
  • اگر به دنبال ارسال گل برای روز مادر هستید، بهترین زمان برای سفارش حداقل یک تا دو هفته قبل از روز موعود می باشد. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که گلفروشی انتخابی شما زمان کافی برای انتخاب و گل آرایی متناسب با سلیقه مادر و همسر شما را دارد. علاوه بر آن، این کار شما را از نگرانی خرید هدیه روز مادر در لحظه آخر نیز نجات می دهد.
  • اگر در لحظه آخر خرید می کنید، هنوز گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی گل و گیاه، تحویل فوری برای همان روز یا روز بعد را ارائه می دهند. به عنوان مثال در فروشگاه گل و گیاه باختر شما می توانید سفارش خود را در کمتر از 3 ساعت برای همسر و مادر خود ارسال کنید و یا حتی در زمان خرید اینترنتی گل و گیاه می توانید زمان مشخصی را برای ارسال گل در تهران در نظر بگیرید تا گل هدیه شما برای همان روز و ساعت مشخص، تحویل شخص دریافت کننده شود.
  • خرید گیاهان آپارتمانی گلدار مثل انواع گلدان گل ارکیده، گلدان گل آنتوریوم قرمز  و.. نگهداری ساده تری نسبت به گل های دارند و اگر شرایط مناسب برای نگهداری آنها فراهم شود، آن‌ها را تبدیل به هدیه‌ای مناسب برای مادران و خانم ها می کند. اما اگر مادر شما تجربه خوبی در مراقبت از گیاهان آپارتمانی دار، شاید بخواهید گلدان گل طبیعی خاص‌تر برای او بخرید که مهارت‌های باغبانی او را نیز به چالش بکشید .
  • خرید گیاهان آپارتمانی بدون گل مثل گیاه سانسوریا، گیاه زاموفیلیا، انواع کاکتوس ها و… شرایط نگهداری آسان تری نسبت به مدل های دیگر دارد و اگر علاقه مادر و همسر شما به نگهداری گیاه زیاد است می توانید آن را به جای خرید دسته گل یا خرید باکس گل در نظر بگیرید چرا که مدت زمان ماندگاری بالاتری دارد و به فضای دکوراسیون خانه زیبایی خاصی می بخشد.
  • نگهداری از گیاهان آپارتمانی در خانه یا محل کار برای کسانی که تاره مادر شده‌اند یا مشغله های زیادی دارند انتخاب مناسبی نخواهد بود. پس بهتر است که با خرید دسته گل رز یا خرید باکس گل رز و ارکیده، روز مادر را با آنها جشن بگیرید.
  • اگر مادر شما به میوه یا سبزیجات علاقه زیادی دارد می توانید گلدان هایی مثل گوجه فرنگی، رزماری، آویشن، ریحان، بادمجان، توت فرنگی، تمشک و یا حتی سیب انتخاب کنید.

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copyنتیجه گیری گل روز مادر

پس نگران نباشید، اگر مشغله کاری زیادی دارید و نگران رسیدن به موقع سفارش گل هدیه روز مادر هستید، با خرید آنلاین گل می‌توانید سفارش دهید که روز قبل از روز مادر برای او ارسال شود . با این کار شما آرامش خاطر خواهید داشت و مادرتان همیشه از دریافت چنین هدیه دوست داشتنی به همان اندازه خوشحال خواهد شد.
اکنون که همه چیز را در مورد گل های روز مادر و روز زن می دانید، انتخاب شما از یک دسته گل ارزان زیبا تا یک سبد گل هدیه لاکچری بسته به پولی که می پردازید و همچنین سلیقه مادر و همسر خود متفاوت خواهد بود.
اگر هم به دنبال خرید هدیه ای منحصر به فرد هستید یا وقت کمتری برای انتخاب دارید می توانید با مشاهده انواع باکس گل در وب سایت گل باختر برای سفارش گل روز مادر خیالتان را راحت کنید.

در این مقاله برای اینکه انتخاب مناسبی برای خرید بهترین گل روز مادر داشته باشید مثال هایی آوردیم. اگر سوالی پیرامون هدیه روز مادر دارید می توانید در قسمت کامنت ها نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید. ممنون از اینکه تا آخر این قسمت از مجله گل باختر همراه ما بودید…

نویسنده

 

سوالات پر تکرار

بهترین گل برای روز مادر و روز زن کدامند؟

اگر عاشق سنت و سادگی هستید، گل میخک و گل رز انتخابی عالی هستند. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه و خرید گل ارزان هستید، ژربرا، داوودی یا یک دسته گل مخلوط از گل فروشی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. از دیگر گل های روز مادر که بهترین انتخاب برای سلیقه های مختلف می باشد می توان به گل لاله، زنبق، گاردنیا و نیلوفر اشاره کرد.

رسمی ترین گل برای روز مادر چیست؟

گل میخک، رایج ترین و رسمی ترین گل روز مادر است. در اوایل دهه 1900، بنیانگذار روز مادر، آنا ریوز جارویس، سنت ارسال و پوشیدن گل میخک سفید را به افتخار مادران آغاز کرد. میخک سفید به طور سنتی نماد مادران است. آنها نماینده خلوص و شانس نیز هستند. با این حال، همه گل ها معنای خاصی دارند و هر گلی را می توان برای روز مادر فرستاد.

بهترین گیاه برای هدیه روز مادر و روز زن که مراقبت کم نیاز دارد و برای کسانی که مشغله زیادی دارند مناسبه چیست ؟

سانسوریا بهترین گیاه آپارتمانی می باشد که نیاز به مراقبت خیلی کمتری دارد.

کدام رنگ برای روز مادر مناسبه؟

سبز نشان دهنده ماهیت آغوش گرم و پرمهر مادران است، در حالی که زرد به نگرش خوش بینانه آنها نسبت به زندگی و فرزندانشان اشاره دارد.

کدام رنگ گل رز برای هدیه روز مادر مناسبه؟

در حالی که گل رز قرمز برای مناسبت های عاشقانه مانند روز ولنتاین مناسب است، گل رز صورتی انتخاب عالی برای مادران می باشد.ترکیب گل رز صورتی با زرد و سفید هم یک انتخاب خلاقانه به شمار می رود.

10 دیدگاه در “معرفی 10 گل مناسب برای روز مادر + نکات خرید گل روز مادر و روز زن

  1. سحر گفت:

    واقعا مقاله خوبی بود در انتخاب گل برای روز مادر . سپاس از سایت خیلی خوبتان

    1. امیر گفت:

      سپاس از نظر دلگرمتان

      1. Bahare گفت:

        تشکر از مطالب خوبی که نوشتید. انتخاب گل مناسب همیشه یه چالش بوده با مقاله خوبتون گل روز مادر سفارش میدم. کیفیت گلاتون عالیه👏

        1. امیر گفت:

          سپاس از نظر دلگرمتان

  2. سهیلا عظیمی گفت:

    من برای روز مادر از سایت خرید کردم . تخفیف داره . خداکنه مشابه عکس محصول بدستم برسه . خیلی قشنگه

    1. امیر گفت:

      سلام و درود . بله محصولات تخفیف دار قابل مشاهده می باشد . دیزاین و کیفیت محصولات همانند عکس باکیفیت خواهد بود . با خیال راحت خرید بفرمائید .

  3. سمیرا کریمی گفت:

    می بخشید من سفارش می خواستم ثبت کنم برای روز مادر . می تونم از الآن ثبت کنم . چون اون روز خیلی شلوغ میشه و نمی خواستم گلفروشی برم .

    1. امیر گفت:

      سلام . بله . الان می توانید برای روز مادر سفارش ثبت کنید و بعلت حجم بالای سفارشات مطابق ترتیب سفارش اولویت بندی خواهند شد .

  4. مهدیه گفت:

    جدای از مفید بودن مقاله برای راهنمایی در مورد گل ها، عکس باکس گل ها، بسیار وسوسه کننده و جذابه برای هدیه روز مادر

    1. امیر گفت:

      سپاس فراوان از دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *