راهنمای کامل معرفی گل آنتوریوم همراه با تاریخچه، انواع رنگ ها و اینکه آنتوریوم نماد چیست؟

مقدمه ای برای معرفی گل آنتوریوم

گیاه آنتوریوم از جمله گیاهان آپارتمانی گلدار به شمار می رود که بومی مناطق گرمسیری می باشد. به دلیل گل برگ های رنگارنگ و زینتی آن در بین تمام مردم دنیا محبوب است. آنتوریوم به دلیل حداقل نیازهای مراقبتی و مدت زمان طولانی گلدهی آن (به مدت چندین ماه) ، انتخاب مناسبی برای کسانی است که در نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستند. گل آنتوریوم قرمز رنگ براق و چرمی شکل می باشد، طوری که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.

حقایق جالبی در مورد گل آنتوریوم وجود دارد که اگر قصد خرید گلدان گل آنتوریوم برای خانه خود یا به دنبال بهترین گل برای هدیه تولد و حتی گل برای هدیه رسمی دارید،پس در ادامه با مجله گل باختر همراه ما باشید تا بتوانید انتخاب بهتری برای مناسبت های مختلف داشته باشید. اگر علاقه مند به نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی هستید، در میهمانی های خود می توانید کمی بیشتر در مورد این گیاه آپارتمانی خاص برای دوستان و نزدیکان خود تعریف کنید.

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

ویدیو معرفی گل آنتوریوم

تاریخچه و معرفی گل آنتوریوم

از حدود 200 سال پیش آنتوریوم ها با گل های بزرگتری در طبیعت بکر جنگل‌های آمازون، دست نخورده بوده اند و ظاهر متفاوتی نسبت به آنتوریوم های امروزی داشتند که سرانجام در سال ۱۸۰۰ میلادی مردی به نام “ساموئل دامون”، این گل را به هاوایی برد و به مردم معرفی کرد. تقریبا از سال ۱۹۴۰تاکنون و  پس از تغییرات آب و هوایی و نگهداری مختلف آنتوریوم های امروزی شکل گرفتند.

این گیاه زیبا و دوست داشتنی بومی کشور کلمبیا و مناطق مرطوب و گرمسیر مرکز و جنوب آمریکا می باشد.گیاه آنتوریوم (آنتوریم) Anthurium andreanu در دسته گیاهان گلدانی گلدار و از خانواده ی شیپوری ها (آراسه) به حساب می‌آید که ریشه های ضخیمی دارد. اگر قصد خرید گل و گیاه دارید توجه کنید که مزیت این گل در گل ارایی تمام گل فروشی ها به ویژه در گل فروشی باختر سعادت آباد و پونک، ناشی از دمگل بسیار بلند ،طول عمر زیاد گل شاخه بریده آن و طولانی بودن دوران گلدهی می باشد که به حدود ۳ ماه می رسد است. همچنین برگهای مخملی و زیبای آن در دیزاین بیشتر محصولات اعم از انواع سبد گل، انواع گلدان گل و همچنین انواع پایه گل و تاج گل برای مناسبت هایی نظیر تشکر و قدردانی و حتما ترحیم و تسلیت مورد استفاده قرار می گیرید.

انواع آنتوریوم

تنوع گل آنتوریوم را می‌توان در رنگ گلبرگ‌های آن دانست که بنا بر متغیر بودن این رنگ‌ها در انواع مختلفی وجود دارند مانند: آنتوریوم شزریانوم،  آنتوریوم کریستالیوم، گل آنتوریوم سفید، گل آنتوریوم مشکی، آنتوریوم آندرانوم و گل آنتوریوم صورتی که حتی بعضی از آنها معطر می باشند و بویی شیرین دارند.

در فروشگاه گل و گیاه باختر می توانید انواع آنتوریوم را از گلدان گل آنتوریوم برای خانه و آپارتمان تا سبد گل هدیه آنتوریوم برای مراسم های خاص خود انتخاب کنید و با تحویل فوری کمتر از 3 ساعت در تهران تحویل بگیرید.

عکس انواع گل آنتوریوم

نماد و معنی گل آنتوریوم

گل آنتوریوم به نام های زیادی در جهان شناخته شده است نظیر، گل فلامینگو، زبان نقاشی شده و شاخه خروس که با گل های قلبی و مخملی شکل نماد مهمان نوازی، شادی و فراوانی می باشد و جلوه ی لوکسی به فضای داخلی خانه شما می بخشد. مفهوم این گل به گونه ای است که می توانید از آن در هدیه هایتان و برای تبریک در انواع مناسبت ها نظیر هدیه تولد، روز مادر، افتتاحیه جشن ها و… یا حتی به عنوان گل عیادت بیمار استفاده کنید.

در زمان های گذشته، گل آنتوریوم به عنوان یک داروی طبیعی، در حمام های بخار استفاده می شد تا ناراحتی های دردهای عضلانی، گرفتگی عضلات، آرتروز و روماتیسم را کاهش دهد.

قیمت گل آنتوریوم باتوجه به شکل ظاهری بسیار زیبا و لوکس خود که بسیار محبوب می باشد بالا بوده و همچنین پرورش آن نیز مشکلات خاصی دارد و اگر می خواهید مثلا یک گلدان گل آنتوریوم قرمز خریداری کنید معمولا توصیه می شود که تجربه نگهداری از گیاهان آپارتمانی را داشته باشید و اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارید تا از نگهداری گل آنتوریوم خود لذت ببرید.

آنتوریوم جزو گیاهان هوازی و حتی می توان گفت که بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا نیز به شمار می رود. یعنی بدون اینکه به گیاهان دیگر آسیبی وارد کند به جای خاک، بر روی آنها رشد می کند.

به همین دلیل ناسا هم توصیه می کند که از این گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا برای از بین بردن سموم فرمالدئید، آمونیاک، تولوئن و زایلین موجود در هوا استفاده کنید.

گل آنتوریوم نماد چیست؟

معنی رنگ ها ( گل آنتوریوم نماد چیست ؟ )

پس از معرفی گل آنتوریوم به شرح نماد و معانی رنگ های آن می پردازیم:

گل آنتوریوم قرمز نماد چیست ؟

گل آنتوریوم قرمز نماد عشق و شور می باشد که در بین انواع رنگ های آنتوریوم جزو فراوان ترین به شمار می رود. پس اگر به دنبال گل برای عشق زندگیتان هستید یکی از مناسب ترین انتخاب ها جهت گل روز دختر،گل ولنتاین و گل سالگرد ازدواج می باشد. حتی از آنتوریوم قرمز برای دیزاین گل خواستگاری و عقد و همچنین گل عروسی نیز استفاده می کنند.

گل آنتوریوم سفید نماد چیست ؟

رنگ سفید همیشه نماد پاکی و معنویت به شمار می رود و گل آنتوریوم سفید نیز به معنای معصومیت، خلوص و بی گناهی می باشد. پس اگر به دنبال گل ترحیم و تسلیت هستید، خرید پایه گل آنتوریوم سفید می تواند بهترین گزینه جهت عرض احترام شما به شخص متوفی باشد.
همچنین در دیزاین بعضی از انواع گل مراسم عروسی از شاخه گل آنتوریوم سفید در کنار شاخه گل رز هلندی، شاخه گل ارکیده و گل عروس استفاده می کنند.پس انتخاب انواع سبد گل هدیه یا جام گل عروس موجود در گل باختر می تواند بهترین انتخاب شما برای مراسم عقد و عروسی باشد که جلوه ای لوکس و خیره کننده به مجلس شما می دهد.

گل آنتوریوم صورتی نماد چیست ؟

گل آنتوریوم صورتی نماد دلسوزی و عشق مادرانه می باشد، پس اگر به دنبال گل روز مادر هستید، خرید گل آنتوریوم صورتی بهترین گزینه جهت گل هدیه روز مادر می باشد.

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

نتیجه گیری معرفی گل آنتوریوم

پس اگر علاقه مند به گل آنتوریوم هستید یادتان باشد که یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای داخل خانه و محل کار شما را می باشد و به افزایش کیفیت هوای درون محل زندگی و اکسیژن شما کمک می کند.

البته شیره آنتوریوم به دلیل داشتن کریستال کلسیم اگزالات، گیاهی سمی می باشد و اگر شیره آن به چشم و پوست شما برخورد کند ممکن است که سبب التهاب یا واکنش آلرژیک شود. همچنین در صورت خوردن می تواند باعث تحریک دهان، گلو و مجرای روده شود. پس حتما دور از دسترس و نگهداری حیوانات و کودکان قرار دهید.

در این مقاله به معرفی گل آنتوریوم پرداختیم و شما را با انواع، کاربرد و نماد های آن آشنا کردیم تا با نگاه دقیق تری، بهترین گل برای هدیه را با توجه به رنگ و نوع گل و گیاهان آپارتمانی گلدار انتخاب کنید.

ممنون از اینکه تا آخر این مقاله همراه ما بودید، حتما نظرات و سوالات خودتان را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

راهنمایی : اگر نیاز به مشاوره تخصصی برای خرید گل آنتوریوم دارید و نمی دانید کدام نوع آنتوریوم در انواع سبد گل و تاج گل یا مناسبت های مختلف برای هدیه دادن مناسب می باشد، می‌توانید سوالات خود را از طریق سیستم چت پشتیبانی آنلاین از کارشناسان گل باختر بپرسید.

نویسنده

2 دیدگاه در “معرفی گل آنتوریوم + تاریخچه، انواع و نماد

  1. حانیه گفت:

    من گل آنتوریوم دارم و خیلی خیلی ممنون که آموزش نگهداری گذاشتید . خیلی سایت خوبی دارید.

    1. امیر گفت:

      سپاس فراوان از دیدگاه شما 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *