مناسبتی, مجله گل باختر

5  گل مناسب تولد را بشناسید + راهنمای خرید

5  گل مناسب تولد را بشناسید + راهنمای خرید

معرفی گل مناسب تولد

گل مناسب تولد را بشناسید

صبح یک روز دلنشین بهاری است. فضای گل فروشی آکنده از عطر گل‌های تازه چیده شده است که هر تازه واردی را برای ثانیه‌هایی به مدهوش خود می کند. مردی وارد گل‌ فروشی می‌شود؛ ظاهرش کمی عجیب به نظر می‌رسد. فروشنده با خوشرویی سلام و خوشامد می‌گوید. مشتری با لبخند سری تکان می‌دهد و با چشمانش گل فروشی را ورانداز می‌کند. به سمت ردیف‌های پر از گل‌ رز و گل آپارتمانی نظیر گیاه سانسوریا، گیاه زاموفیلیا، گیاه آگلونما، گیاه بن‌سای و انواع کاکتوس می‌رود. پس از اندکی تامل و چشم گرداندن، با انگشت به گل‌های گلایل سفید و سرحال اشاره می‌کند و با فارسی دست و پا شکسته و با لهجه اروپایی می‌گوید «چند شاخه از این گل‌ها لطفا». فروشنده پس از کمی مکث، نزدیک‌‌تر می‌آید و در حالی که به سمت گل‌های گلایل دست می‌برد می‌گوید «تسلیت می‌گم، غم آخرتون باشه». ناگهان چهره مشتری بی‌حالت می‌شود و خیره می‌ماند: «غم؟؟ … برای تولد دوستم می‌خوام». فروشنده با بهت‌ به سمت مشتری سر می‌چرخاند و شاخه‌های گلایل را در جای خود رها می‌کند …

قطعا یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های زندگی هر شخصی روز تولد او است و می‌خواهیم در این روز برای افراد مهم زندگیمان سنگ تمام بگذاریم. پس به فکر هدیه‌ای شایسته برای آن فرد خواهیم بود. گل هدیه تولد از آن دسته هدایایی است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همیشه صرف هزینه زیاد و خرید گل تولد لاکچری الزامی نیست. بلکه نکته ظریفی وجود دارد که در خرید گل تولد حتما باید به آن توجه کرد در غیر این صورت اثرگذاری آن به عنوان گل هدیه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این نکته ظریف چیزی نیست جز انتخاب گل مناسب تولد. برای این منظور گزینه‌های متعددی از جمله دسته گل تولد، باکس گل تولد، دسته گل لاکچری، سبد گل تولد، و مدل گل تولد وجود دارد. همچنین در انتخاب گل تولد مردانه، گل تولد پسرانه، گل تولد دخترانه، دسته گل تولد زنانه و دسته گل تولد همسر تفاوت‌هایی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد.

imageدر این مطلب توضیحات و پیشنهاداتی را ارایه می‌کنیم تا به شما در انتخاب گل مناسب تولد کمک کند. در ادامه 5 گل برای تولد را معرفی می‌کنیم. سپس به نکات مهم در انتخاب و خرید گل تولد می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای انتخاب گل مناسب تولد، و کسب اطلاع از جدیدترین مدل دسته گل تولد، قیمت گل تولد، قیمت باکس گل تولد، سفارش گل تولد و خرید آنلاین گل تولد از «کارشناسان فروشگاه گل و گیاه باختر» کمک بگیرید.

 

5 پیشنهاد خاص گل مناسب تولد: امسال تولد عزیزتان را متفاوت‌تر کنید.

گل‌ها از جنبه‌های مختلف نظیر رنگ، فرم، عطر، شرایط نگهداری و غیره تنوع بیشماری دارند. به همین ترتیب، برای انتخاب گل مناسب تولد نیز گزینه‌های متنوعی وجود دارد. گل تولد می‌تواند به صورت شاخه‌ای یا دسته گل باشد. همچنین استفاده از باکس گل تولد یا دسته گل تولد می‌تواند زیبایی گل هدیه را دوچندان کند. در ادامه به معرفی 5 مورد گل مناسب تولد می‌پردازیم.

1.گل رز

خرید گل رز بهترین گل مناسب تولد

هیچ چیز عاشقانه‌تر از گل رز برای تولد نیست. شاخه گل رز در هر گل فروشی یافت می‌شود. خرید گل رز هلندی یا خرید گل رز جاودان تنها دو گزینه است، اما در واقع، هزاران گونه گل رز در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گل رز حداقل سی و پنج میلیون سال قدمت دارد!
رنگ شاخه گل رز نیز معنای خاصی به آن می‌دهد. به عنوان مثال «دوستت دارم» در گل رز قرمز نهفته است، بنابراین می‌توانید آن را به عنوان گل تولد برای همسر خود انتخاب کنید. از سوی دیگر رز صورتی بیانگر تحسین و شادی، گل رز هلندی سفید به معنای معصومیت و پاکی، رز زرد نشان‌دهنده دوستی و گل رز اسطوخودوس ابرازکننده عشق در نگاه اول است. می‌توانید با خرید باکس گل تولد و قرار دادن شاخه‌های گل یا دسته‌ گل رز تولد در آن به هدیه خود جذابیتی مضاعفی ببخشید.

2.زنبق

خرید گل زنبق بهترین گل مناسب تولد

زنبق نام الهه رنگین کمان از اساطیر یونانی و گلی با شکل بسیار منحصر به فرد است. این گل شش گلبرگ دارد که سه گلبرگ به سمت بیرون قرار می‌گیرند و سه گلبرگ در حالت ایستاده قرار دارند. گل زنبق در گذشته عمدتا بنفش یا آبی بود. با این حال، امروزه رنگ‌های بسیار بیشتری در دسترس هستند. حس قوی و در عین حال زیبا و چشمگیر گل زنبق آن را به عنوان یک گل مناسب تولد برای افراد جسور و منحصر به فرد مطرح می‌کند.

3.ارکیده

خرید گل ارکیده بهترین گل مناسب تولد

ارکیده ها مسحورکننده و ظریف هستند و ماه‌ها شکوفا می‌شوند. تخمین زده می‌شود که 25000-30000 گونه ارکیده در جهان وجود دارد! آنها نیاز به مراقبت زیادی ندارند و نگهداری آنها آسان است. ارکیده اغلب به عنوان نماد زیبایی، قدرت و تجمل به کار می‌رود. بنابراین یک سبد گل تولد مملو از ارکیده یک گل تولد لاکچری محسوب می‌شود.

4.ژربرا

خرید گل ژربرا بهترین گل مناسب تولد

ژربراها معمولاً دارای گلبرگ‌های فراوان هستند و با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها عرضه می‌شوند. آنها گل‌هایی با رنگ روشن هستند که معنای معصومیت و شادابی می‌دهند؛ به همین سبب می‌توانند به عنوان گل تولد نوزاد انتخاب شوند. این گل در ترکیب با گل‌های دیگر در یک دسته گل لاکچری یا با قرار گرفتن در یک باکس گل تولد لاکچری شگفت انگیز به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، یک دسته گل زیبا از ژربرا، گل رز و لیسیانتوس بنفش همیشه تأثیر زیادی بر جای می‌گذارد. با این توضیحات تمام رنگ های ژربرا می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید گل تولد باشد.

5.سانسوریا

خرید گیاه آپارتمانی سانسوریا بهترین گل مناسب تولد

گل و گیاه آپارتمانی مقاوم نیز گزینه خوبی به عنوان گل هدیه تولد است چرا که امروزه افراد زیادی در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. گیاه سانسوریا یک گل آپارتمانی همیشه سبز است که ویژگی اصلی آن تولید اکسیژن در سطح بالا است. در عین حال، مواد مضر را از هوای داخل خانه جذب کرده و شرایط کم نور را تحمل می‌کند. میزان رطوبت هوا در سطح متوسط برای این گل مناسب تولد کافی است. این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و از آبیاری بیش از حد آن باید خودداری کرد. دفعات آبیاری نیز بستگی به فصل دارد.با توجه به همه این موارد اگر می خواهید که یک گل آپارتمانی برای گل تولد انتخاب کنید پیشنهاد گل باختر به شما خرید گیاه سانسوریا می باشد.

راهنمای انتخاب و خرید گل مناسب تولد

راهنمای خرید گل تولد از گل باختر

جشن تولد یک مراسم عام برای همه افراد با ویژگی‌های مختلف است. بنابراین در هنگام خرید گل مناسب تولد برای افراد مختلف باید به نکاتی توجه کرد. در ادامه به توضیح این نکات و دلیل اهمیت آنها می‌پردازیم.

بیشتر بدانیم :اگر می خواهید بدانید چگونه گل تازه را تشخیص دهیم، پیشنهاد میکنیم که مقاله چگونه گل را تازه نگه داریم؟ را بخوانید…

  •  نوع ارتباط با فرد
    گل‌ها راهی برای بیان احساسات شما هستند. به همین دلیل نوع ارتباط با فردی که قرار است برای او گل مناسب تولد خریداری شود اهمیت زیادی دارد. نوع و رنگ گل در این زمینه بسیار مهم است. به عنوان مثال گل رز قرمز می‌تواند گزینه خوبی به عنوان دسته گل تولد همسر یا به شکل سبد گل تولد دخترانه برای فرزندتان باشد. اما برای کسی که با او ارتباط عاشقانه‌ ندارید گل داودی گزینه مناسبی است. گل‌های داوودی در رنگ‌ها و گونه‌های مختلفی وجود دارند. آنها نماد وفاداری هستند بنابراین می‌توانید آنها را در روز تولد رئیس به شکل یک دسته گل تولد لاکچری یا به صورت استند گل تولد به او هدیه دهید.
  • جنسیت افراد
    قطعا جنسیت افراد در خرید گل مناسب تولد تاثیر گذار است. بدیهی است که گل تولد مردانه، گل تولد پسرانه، گل تولد دخترانه و دسته گل تولد زنانه با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال دسته گل‌های تُن سرد گزینه مناسب‌تری در قالب یک سبد گل تولد مردانه هستند. مدل دسته گل تولد مردانه می‌تواند شامل رنگ‌های سرد، از آبی تیره تا یاسی ملایم، باشد که چیدمانی با حس آرامش و پیچیدگی ایجاد می‌کنند.
  • قیمت گل مناسب تولد
    قیمت گل تولد به موارد متعددی بستگی دارد از جمله نوع گل تولد، مدل دسته گل تولد، استفاده از سبد گل‌ های لاکچری، نحوه ارسال گل تولد و موارد دیگر. به عنوان مثال قیمت انواع دسته گل تولد بسته به گل‌های به کار رفته، تعداد و تزیینات کار شده تفاوت دارد. بدیهی است که دسته گل لاکچری تولد شامل گل‌ رز هلندی سفید نسبت به گلدان گیاه سانسوریا گرانتر است. همچنین نحوه و ارسال گل تولد در تهران با ارسال به شهرستان تفاوت دارد. قیمت خرید دسته گل تولد در مناطق مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد.
  • متفاوت بودن دیزاین گل تولد
    خرید باکس گل رز یا دسته گل رز برای تولد می‌تواند تبدیل به انتخابی تکراری شود. انتخاب هوشمندانه مدل گل تولد می‌تواند هدیه شما را از سایرین متمایز کند. مثلا اگر فرد مورد نظر شما در محیط آپارتمانی زندگی می‌کند می‌توانید با توجه به سلیقه او گیاه زاموفیلیا، گیاه آگلونما، گیاه بن سای یا انواع کاکتوس را به او هدیه دهید. به روز بودن نیز به متمایز شدن هدیه شما با سایرین کمک می‌کند. مثلا بهتر است در انتخاب گل مناسب تولد به دنبال دسته گل جدید تولد متناسب با مد روز باشید. خرید گل ماه تولد نیز روش جالبی برای ابراز این تمایز است. به عنوان مثال گل مناسب تولد برای متولدین ماه خرداد گل رز است.
  • فصل و زمان سفارش گل تولد
    سفارش گل تولد را در زمان مناسب انجام دهید و آن را به دقایقی مانده به برگزاری مراسم موکول نکنید. زیرا انتخاب گل مناسب تولد به دقت و حوصله کافی نیاز دارد. این موضوع روی نوع، کیفیت و گزینه‌های موجود تاثیر می‌گذارد.
  • سلیقه و فرهنگ رایج در کشور
    خریدار اروپایی مقدمه این مطلب از فروشنده گل فروشی خواسته بود که برای تولد دوست ایرانی‌اش به او گل گلایل سفید بدهد، زیرا در فرهنگ اروپایی گلایل سفید برای مراسم شادی به کار می‌رود؛ در حالی که در فرهنگ ما ایرانی‌ها این گل برای مراسم عزاداری و به منظور عرض تسلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در انتخاب گل مناسب تولد باید به تفاوت‌های فرهنگی نیز توجه داشت.

گل تولد چی بخرم؟

image

اهدای گل برای عرض تبریک در مناسبت‌های مختلف یک رسم دیرینه است. خرید گل تولد به عنوان گل هدیه نیز پیروی از این رسم خوشایند است. شاید در نگاه اول گل رز به عنوان گل تولد لاکچری برای هدیه دادن به ذهن خطور کند که در تمام مغازه‌های گل فروشی یافت می‌شود. اما باید توجه داشت که انتخاب گل مناسب تولد به موارد متعددی بستگی دارد که در مطلب حاضر به مهم‌ترین آنها پرداختیم. به عنوان مثال در صورت توجه به نکات بالا و انتخاب صحیح، یک گل آپارتمانی نیز می‌تواند گل مناسب تولد باشد. همچنین می‌توان با تهیه دسته گل تولد یا قرار دادن گل‌ها در باکس گل تولد جلوه مظاعفی به انتخاب‌های خود بخشید. همچنین بهترین راهنمایی برای کسانی که می خواهند مناسب ترین انتخاب را داشته باشند، انواع باکس گل رز هلندی موجود در گلفروشی باختر بهترین انتخاب برای خرید گل هدیه تولد می باشد.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کند که بهترین گل تولد را برای تبریک تولد عزیزانتان خریداری کنید. شما نیز نظرات خود را در رابطه با خرید گل مناسب تولد با ما در میان بگذارید.

جهت کسب اطلاع از قیمت دسته گل تولد، قیمت باکس گل تولد نوزاد، قیمت دسته گل برای تولد و سایر موارد از «کارشناسان فروشگاه گل و گیاه باختر» کمک بگیرید.

1.گل مناسب تولد همسر چه گلی است؟

گل رز گل مناسبی برای ابراز عشق به همسر در روز تولد اوست. اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که در این مطلب به آنها اشاره شده است.

2.آیا می توان یک دسته گل لاکچری با قیمت مناسب برای هدیه تولد خرید؟

می‌توانید دسته گل‌های لاکچری را با قیمت بسیار مناسبی از فروشگاه گل و گیاه باختر سفارش دهید.

3.آیا گیاه آپارتمانی هدیه تولد مناسبی است؟

در صورتی که فرد مورد نظر شما در آپارتمان زندگی می‌کند یا به گیاه آپارتمانی علاقمند است می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

4.در خرید گل هدیه تولد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نوع ارتباط شما با فرد مورد نظر، جنسیت، سلیقه، قیمت، به روز بودن، تفاوت‌های فرهنگی و زمان سفارش دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من