چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم؟

راهنمای مطالعه: نمایش

با توجه به روز‌های پر از مشغله و هیاهو در دنیای امروز، مراجعه به طبیعت برای گشت‌وگذار به حداقل رسیده است. در این میان گیاهان آپارتمانی جایگاه خاصی دارند و علاوه بر ایجاد تأثیر مثبت در روحیه افراد، در زیبا‌سازی فضای خانه و ایجاد هوای مطلوب نقش مهمی دارند. نگهداری گیاهان آپارتمانی در فضای داخلی خانه نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد تا سرزنده و شاداب بمانند. آشنایی با روش‌های صحیح مراقبت از گیاهان آپارتمانی می‌تواند به شما کمک کند تا گیاهان مناسبی خریداری کنید.

اگر به دنبال یک سرگرمی متفاوت به دور از بیرون رفتن در ترافیک شهر و همراه با حس خوب هستید خرید اینترنتی گیاهان آپارتمانی بهترین گزینه برای شماست تا متوجه شوید که گیاهان علاوه بر جذاب کردن دکوراسیون خانه به تصفیه هوای آن نیز کمک می کند.
پس اگر علاقه دارید تا بدانید محیط داخلی خانه و آپارتمان شما چگونه بر رشد و گلدهی انواع گیاهان تاثیر می گذارد، با مجله گل باختر همراه تا با نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه آشنا شوید همچنین در ادامه نیز توصیه هایی می کنیم تا بتوانید گل و گیاه آپارتمانی و گیاهان گلدانی گلدار دلخواه خود را با شناخت بیشتری تهیه کنید…

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

روش‌های مختلف نگهداری از گیاهان آپارتمانی

قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی باید به محیط و شرایط داخل خانه توجه کنید تا گل و گیاه شما بتواند در خانه رشد کند.

  • فاکتورهای تأثیرگذار در رشد گیاهان آپارتمانی
  • محل نگهداری آنها با توجه به فصول مختلف
  • استفاده از گلدان‌ گل مناسب
  • نحوه آبیاری صحیح
  • نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید
  • خاک و کود مناسب

راهنمای نور مناسب نگهداری گیاهان آپارتمانی

نور مناسب برای مراقبت و نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

گیاهان برای ادامه زندگی نیاز به نور دارند که می‌تواند برای ساخت سبزی گیاه مهم باشد؛ اما در حالت کلی باید به محل نگهداری گل و گیاه خود دقت کنید که نور مناسب داشته باشد. البته این شرایط برای گل‌های مختلف متفاوت است اما برخی از این گل‌ها برای ادامه رشد به نور کمتری نیاز دارند و نباید هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید؛ چراکه نور خورشید باعث زردی و خشکی آن¬ها می‌شود. دز فصل تابستان که نور خورشید بسیار شدید می باشد برای داشتن نور طبیعی و غیر مستقیم خورشید در خانه می توانید پرده نازک یا شیشه‌های ماتی تهیه کنید.

اگر بخشی از آپارتمان شما نور کمی دارد و می خواهید گلدان گل خود را در آنجا نگهداری کنید، باید دنبال گیاهانی آپارتمانی بگردید که به نور کم نیاز دارند که اصطلاحا به آنها گیاهان آپارتمانی سایه دوست می گویند.
اگر نور کافی به گیاه شما نرسید یعنی اینکه :

  • زیاد شدن فاصله برگها و رشد علفی
  • توفق یا بد شکل رشد کردن و متمایل شدن گیاهان به منبع نور
  • گل ندادن و ریزش گل های گیاهان آپارتمانی گلدار
  • کمرنگ یا سبز شدن برگ ها ( قسمت های ابلق از بین می روند)
  • ریزش، کم شدن یا ریز بودن برگ ها

آبیاری منظم و به اندازه گیاه

تصویر آبیاری منظم و به اندازه گیاه برای نگهداری گیاهان آپارتمانی

باید بدانید فرایند آب دادن جهت مراقبت و نگهداری گیاهان آپارتمانی دشواری‌های خاص خود را دارد. مدت زمان آبیاری گیاهان بر اساس نوع آن با یکدیگر متفاوت است. آب مورد استفاده بهتر است که بدون کلر و ولرم باشد؛ چراکه آب سرد یا داغ می‌تواند باعث شک در گل و گیاه شود.همچنین ریختن آب روی برگ‌ها نیز زمینه رشد قارچ را فراهم می‌کند.

آب دادن بیش از حد باعث می شود که به ریشه گیاه شما آسیب وارد کند و از طرفی کم آب دادن به آن‌ها هم مانع رشد نامنظم و غیرمطلوب در آن‌ها می‌شود.
بهترین زمان برای آب دادن به گیاهان اول صبح است چرا که در چرخه خواب آن اختلال کمتری ایجاد می‌کند.

به گل ها ‌و گیاهان چقدر و چند بار در هفته آب بدهیم:

  • به اندازه گیاه دقت کنید:گیاهان بزرگتر نسبت به کوچکتر به آبیاری بیشتری نیاز دارند.
  • اندازه و حجم گلدان گل را در نظر بگیرید: مثلا گل آنتوریوم را در نظر بگیرید. با خرید گلدان سفالی کوچک نیاز به آبیاری کمتری دارید تا یک گلدان سفالی بزرگ تر.
  • محل قرارگیری گیاه در برابر نور خورشید را مشخص کنید: اگر گل و گیاه آپارتمانی خود را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید، به آب بیشتری برای آبیاری آنها نیازمند هستید، چرا که نور خورشید باعث تبخیر آب گلدان می شود.
  • متناسب با امکانات خود و محل مورد نیاز برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی، نوع گیاه خود را انتخاب کنید: نیاز گیاهان آپارتمانی به آبیاری با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. به همین خاطر قبل از خرید، ابتدا تحقیق کنید که نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی چگونه است و بعد اقدام کنید.مثلا انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها، گیاه بامبو، گیاه لیندا و گیاه عنکبوتی نیاز به آبیاری کمتری در مقایسه با گیاه بنفشه آفریقایی ، گل حسن یوسف، گیاه آگلونما دارند.

ما در فروشگاه گل و گیاه باختر تمام تلاشمون رو می کنیم تا با خرید آنلاین گیاهان آپارتمانی متناسب با بودجه و امکانات خود، بهترین انتخاب را داشته باشید و از رشد و سلامت گل و گیاه خود لذت ببرید.

بررسی وضعیت خاک گلدان

خاک گلدان برای گیاهان آپارتمانی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای نگهداری گل آپارتمانی، توجه به خاک گیاه می باشد و بهتر است با مخلوطی از ماسه باشد. فشرده بودن خاک گلدان گل طبیعی آپارتمانی خوب نیست. برای رسیدن هوا و جریان اکسیژن وجود منافذ در آن لازم است.
برای تعویض خاک گیاهان گلدانی می‌توانید از فروشگاه گل و گیاه باختر کمک بگیرید و خاک مناسبی تهیه کنید؛ چرا که برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی نمی‌توان از خاک معمولی استفاده کرد. به‌طور مثال هنگام خرید گلدان گل ارکیده باید خاک مخصوص آن نیز تهیه شود. بنابراین نگهداری گل ارکیده در خاک مناسب شرایط خاص خود را دارد و حتما باید به آن توجه کنید.

انتخاب گلدان مناسب

آخرین مودر برای نگهداری گیاهان آپارتمانی این است که گلدان شما باید اندازه مناسبی داشته باشد. در خرید گلدان سفالی یا معمولی باید به زهکشی آن توجه کنید( چند سوراخ در کف آن وجود داشته باشد). به این موضوع نیز توجه داشته باشید که گلدان را تمیز نگه‌دارید تا گل از بیماری‌های مختلف در ‌امان باشد. پس در هنگام خرید اینترنتی گیاهان آپارتمانی به انواع گلدان آن توجه کنید.

اگر گلدانی که تهیه کرده اید متناسب با اندازه و ریشه گیاه شما نباشد و شما مجبور به تعویض گلدان خود باشید، این کار باعث ایجاد استرس در گیاه می شود و این فشار استرس می تواند باعث شود برگهای آن در هنگام تعویض گلدان آسیب بینند.توجه کنید که تعویض گلدان در فصل گرم تابستان به دلیل خشکی هوا و نور شدید آفتاب استرس و آسیب بیشتری به گیاه شما وارد می کند
گلدان خریداری‌شده باید مقاوم باشد. محل قرارگیری برخی از این گلدان‌ها باید در سایه باشد تا سلامت آن حفظ شود‌.

نگهداری گیاهان آپارتمانی در تابستان

در فصل تابستان هوا بسیار گرم است و تابش مستقیم خورشید به گل می‌تواند آب آن را به‌شدت کاهش دهد و باعث رنگ‌پریدگی گل و گیاه آپارتمانی شود. آبیاری گیاهان بهتر است که در اول صبح یعنی زمانی که نور آفتاب شدید نیست یا عصر قبل از تاریکی هوا باشد تا از تبخیر زیاد آب پیشگیری شود؛ برای داشتن هوای متعادل می‌توانید پنجره را در ساعات اولیه صبح باز بگذارید تا هوای تازه در خانه وجود داشته باشدهمچنین باتوجه به دمای زیاد گیاهان زودتر خشک شده و رطوبت خود را از دست می دهند. پس نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی در این فصل از اهمیت زیادی برخوردا می باشد.

نکات نگهداری گیاهان آپارتمانی در تابستان

نگهداری گیاهان آپارتمانی در تابستان

  1. برای اینکه رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی تامین شود می توانید با استفاده از جزیره ( زیرگلدانی،خود را پر از سنگریزه کرده، سپس کمی آب بریزید و گلدان خود را روی سنگریزه ها قرار دهید تا بخار آب از قسمت زهکش در زیر گلدان به ریشه ها برسد). توجه کنیدکه کف گلدان با آب در تماس مستقیم نباشد، چرا که به ریشه های آن آسیب وارد می کند.
  2. از تقویت کننده ها و کود مناسب استفاده کنید: در این فصل باتوجه به اینکه فرصت مناسبی برای رشد گل و گیاهان آپارتمانی می باشد، متناسب با نوع گیاه می توانید از تقویت کننده ها استفاده کنید.همچنین کوددهی منظم ( هر دو هفته یکبار ) موثر خواهد بود. توجه کنید که کوددهی و تقویت زیاد گیاه باعث سوختگی قسمتی از برگ ها، پژمرده شدن برگ ها و گل ها، ایجاد لکه های سفید روی خاک و… می شود و فورا باید متوقف شود.
  3. باتوجه به شدید بودن نور آفتاب در این فصل، توجه کنید که مراقبت از گیاهان آپارتمانی نیازمند نور غیر مستقیم خواهد بود. پس محل نگهداری گیاهان آپارتمانی را در جایی آماده کنید تا نور خورشید غیر مستقیم باشد و حتی در بیرون یا بالکن نیز سایه ای برای آن ایجاد کنید تا گیاه را نسوزاند.
  4. ممکن است به علت گرمازدگی گیاه، یعنی تشنگی گیاه و تبخیر زیاد آب آن و قرار گرفتن در معرض زیاد آفتاب باعث ایجاد استرس در گیاه و سبب از بین رفتن آن شود.
  5. می‌توانید با استفاده از دستگاه سنجش رطوبت ، یا” تست انگشت” رطوبت خاک گیاهان را چک کنید.
  6. بعضی از گیاهان مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها آفتاب دوست هستند که به آنها گیاهان مقاوم به گرما می گویند و نیاز به مراقبت کمتری دارند.

نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان

نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان

در مقابل در فصل زمستان دمای هوا به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند و برخی از گیاهان به خواب زمستانی ‌می‌روند. درنتیجه ممکن است برخی از گیاهان گلدانی حالت خشک‌شدگی به خود بگیرند‌. در این شرایط بهتر است کل فضای خانه را گرم نگه‌دارید تا گل نیز به حالت اولیه خود بازگردد. استفاده و نگهداری گیاهان آپارتمانی سایه دوست می تواند در این فصول مناسب باشد.

نگهداری گیاهان آپارتمانی در آب

برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در آب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پرورش و رشد گیاهان در آب که اصطلاحا به آن هیدروپونیک گفته می شود یک روش نوین برای رشد گیاهان می باشد و شما را از کثیفی و دردسرهای خاک نجات می دهد و البته زیبایی خاص خود را هم دارد.
باید به این نکته توجه کنید که هر گیاهی قابلیت نگهداری در آب را ندارد . همچنین آبی که برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در آن استفاده می کنیم باید از ویژگی هایی برخوردار باشد تا امکان زنده ماندن و رشد گیاه را فراهم کند.

برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در آب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • انتخاب ظرف مناسب : استفاده از ظروف مات و سرامیکی به جای ظروف شیشه ای یا پلاستیکی. چون ظروف شیشه ای زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، عاملی برای راکت شدن آب و تولید باکتری در ظرف می شوند و اگر اصرار برای نگهداری گیاهان در شیشه را به دلیل زیبایی دکوراسیون خانه خود را دارید حتما ذره ای ذغال کف ظرف شیشه ای بریزید تا از تشکیل جلبک و قارچ جلوگیری کند.
  • آب مناسب : استفاده از آب بدون املاح معدنی و بدون کلر از رشد قارچ و سفیدک در ریشه های گیاه شما جلوگیری می کند. می توانید از آب جوشیده شده که در دمای اتاق سرد شده باشد استفاده کنید.
    زمانی که آب درون ظرف کدر و مات شد می توانید آب آن را به کلی عوض کنید.
  • تقویت کننده های گیاه : زمانی که متوجه شدید رشد گیاه شما کم یا متوقف شد، یعنی مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمیکند پس به آن تقویت کننده مناسب را اضافه کنید.
  • نور و دمای مناسب : بهتر است گیاه را در محلی خنک و با نور متوسط در خانه خود قرار دهید. اگر دمای مکان نگهداری گیاهان بالا باشد، باعث گرم شدن و تبخیر آب می شود و همین عامل سبب پوسیدگی و له شدن ریشه های آن می‌گردد.همچنین همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، اگر دمای زیاد باعث کدر و مات شدن ظرف شما شد می توانید آب دورن ظرف را عوض یا ظرف خود را تمیز کنید تا مانع از رشد موجودات ریز میکروسکوپی و جلبک ها شوید.
  • انتخاب قلمه های مناسب: ریشه زایی گیاهان در آب معمولا متفاوت و طولانی بوده. اجازه دهید انتهای قلمه های شما پینه ببندد و سپس آن را به درون آب منتقل کنید.سپس برگ های انتهای قلمه ها را بچینید تا در آب فرو نرود. در انتها صبر کنید تا نتیجه را مشاهده کنید و قلمه ها را از آب بیرون نیارید تا ببینید نتیجه کار چه می شود…!

انواع مختلف و نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی

در کنار خرید باید نسبت به آموزش نگهداری گیاهان آپارتمانی توجه کنید و در هنگام گل هدیه دادن به‌صورت گلدانی، نحوه حفاظت از آن را به دیگران نیز یادآوری کنید. گل و گیاه آپارتمانی به دلیل ویژگی‌های گوناگون نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند.

نگهداری گل کالانکوئه

نگهداری از گل کالانکوئه

میزان نور مورد نیاز گل کالانکوئه متوسط است. دفعات آبیاری آن در هفته 2 الی 3 بار است. همچنین از خرداد تا شهریور هر دو هفته یک‌بار باید ۳ گرم در لیتر کوددهی انجام شود‌. خاک مناسب رشد گیاهان گلدانی کالانکوئه ترکیب خاک باغچه، ماسه و کود حیوانی است. همچنین می‌توان به روش قلمه‌زنی ساقه در فصل بهار آن را تکثیر نمود.

نگهداری گل سانسوریا

نگهداری سانسوریا

نور مورد نیاز گیاه آپارتمانی سانسوریا تا زیاد است و بر اساس میزان گرمای هوا می‌توان در ۷ تا ۱۰ روز یک‌بار آن را آبیاری کرد. خاک مناسب برای نگهداری از سانسوریا ترکیب برگ، خاک قلیایی و ماسه و ریگ با زهکشی خوب است. در فصل رشد این گل که از فروردین تا مهر ماه است، هفته‌ای یک‌بار به میزان ۳ گرم در لیتر کوددهی مایع انجام دهید. برای تکثیر آن نیز از قلمه برگی استفاده کنید.

نگهداری گل آنتوریوم

نگهداری از گیاه آنتوریوم

این گیاه جزو گیاهان آپارتمانی گلدار به شمار می رود و نیاز به نور کمی دارد. میزان رشد آن در هوای گرم و مرطوب بیشتر است. نیاز به آبیاری زیاد در فصول گرم دارد و مرطوب ماندن آن ایده­آل است. کوددهی آن هر دو هفته یک‌بار انجام می‌شود. همچنین نیاز به خاک سبک با زهکشی بالا دارد.

اگر می خواهید در مورد نگهداری گل آنتوریوم بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای کامل نگهداری گل آنتوریوم + نکات خرید را مطالعه کنید.

اگر می خواهید در مورد انواع گل آنتوریوم و معانی رنگ های آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم معرفی گل آنتوریوم + تاریخچه، انواع و نماد مقاله را مطالعه کنید.

نگهداری گل قاشقی

نگهداری از گیاه قاشقی

نور مورد نیاز گیاه قاشقی متوسط است و باید به‌صورت غیرمستقیم تابیده شود. در طول تابستان ۳ روز یک‌بار و در زمستان هفته‌ای ۱ بار آبیاری برای این گیاه کافی است. خاک مناسب برای این گیاه پیت، ماسه و خاک باغچه است. کوددهی محلول در آب این گیاه هر 3 هفته یک‌بار انجام می‌شود. روش تکثیر آن نیز از طریق قلمه ساقه و برگ در بهار یا تابستان است.

نگهداری حسن یوسف

نگهداری از گیاه حسن یوسف

نکته مهم در مراقبت و نگهداری گیاه حسن یوسف این است که باید همیشه مرطوب باشد و نیاز به آبیاری مداوم دارد. نور مورد نیاز آن زیاد است و از این طریق قوی‌تر می‌شود. از طریق جداسازی ساقه‌های گیاه و نگهداری آن در آب تکثیر می‌شود و حتی می­تواند به رشد کامل برسد. می توانید با خرید گلدان سفالی برای این گل زیبا، زیبایی آن را دوچندان کنید.

نگهداری گیاه آپارتمانی زاموفیلیا

نگهداری گیاه زاموفیلیا

میزان آب مورد نیاز گیاه زاموفیلیا در سطح متوسط است و نباید خیلی مرطوب بماند. نور متوسط برای آن مناسب است و جز گیاهان سایه دوست است. نیاز به کوددهی ندارد. گیاهانی مثل کامپکت و زاموفیلیا را می توانید در نور کم و با لامپ های LED نیز در خانه نگهداری کنید.

نگهداری از انواع کاکتوس

نگهداری از کاکتوس ها

کاکتوس ها برای گل هدیه دادن یک گزینه مناسب است‌. به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد و ۱۰ تا ۱۵ روز یک‌بار، آبیاری برای آن کافی است. خاک آن دارای ماسه و خاک‌برگ است. برای کوددهی هر دو ماه یک‌بار از کود مخصوص کاکتوس و ساکولنت ها برای تغذیه استفاده کنید. روش تکثیر قلمه با قسمت‌هایی هوایی در تابستان مناسب است

نگهداری گل شلفرا

نگهداری شلفرا

گیاه آپارتمانی شلفرا در برابر کم آبی مقاوم است و میزان آبیاری ۲ تا ۳ بار در هفته‌های تابستان و یک‌بار در زمستان برای آن کافی است. نور مناسب برای این گیاه غیرمستقیم متوسط است و در نور سایه نیز مقاومت دارد. تکثیر آن از روش قلمه است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به صورت کامل درباره مراقبت و نگهداری گیاهان آپارتمانی توضیح دادیم. به دما، نور، آبیاری، خاک آنها اشاره کردیم و حتی تعدادی از گیاهان آپارتمانی را برای نگهداری معرفی کردیم. اگر قبل از خرید روش‌های صحیح مراقبت از گیاهان آپارتمانی را بدانید حتما با صبر و حوصله بیشتری از گل و گیاه خود نگهداری می کنید و از رشد آن لذت می برید. اگر این روش ها را ندانید انتخاب بهترین گل برای آپارتمان شما دشوار خواهد بود .در نگهداری گل و گیاه به این توجه کنید که گیاه را هرگز نباید حرکت دهید چرا که باعث ایجاد شک و استرس در آنها می شود.

آب دادن نادرست و ناکافی به گلدان‌ گل طبیعی مشکلات زیادی را برای آنها  ایجاد می‌کند. بعد از آب دادن آبی که زیر گلدان جمع می‌شود را حتما دور بریزید تا باعث خرابی ریشه های آن نشود.

گیاهان دارای برگ‌های پهن آبیاری بیشتری نیاز دارند. همچنین باید تهویه مناسبی برای گل‌ها فراهم کرد. برخی از گل‌های مناسب آپارتمان مثل سانسوریا، پتوس، آگلونما و… سایه دوست هستند که باید آن را در محل دارای نور کم نگهداری کنید.

ما در فروشگاه گل و گیاه باختر سعی می کنیم تا با خرید اینترنتی گیاهان آپارتمانی از وقت و هزینه های اضافی که ممکن است برای انتخاب گیاه مورد علاقه ایجاد شود خلاص شوید و همچنین بادر اختیار گذاشتن آموزش و نکات لازم برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی، مراحل خرید و نگهداری را برای شما لذت بخش کنیم.
ممنون از اینکه تا آخر این مقاله همراه مجله گل و گیاه باختر بودید. در زیر می توانید برخی از سوالاتی که ممکن است در زمان مراقبت و نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه و یا محل کار خود با آن مواجه شوید را مطالعه کنید و اگر سوالی پیرامون این موضوع داشتید، حتما برای ما کامنت کنید.

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

نویسنده

سوالات متداول کاربران درباره نگهداری گیاهان آپارتمانی

1-وقتی قسمت های ابلق برگ کم رنگ یا سبز می شوند نشان دهنده چیست؟

این است که گیاهان آپارتمانی شما نور خیلی کمی را دریافت می کنند. گیاهان ابلق به نسبت گونه های ساده تر به نور بیشتری نیاز دارند.  پس اگر قسمت های ابلق گیاه پتوس، گیاه شفلرا، سانسوریا و سایر گیاهان از بین رفته بدانید که که نور کافی برای آنها نیست و حتی این مشکل در گلدان گل سانسوریا با کم رنگ شدن بخش های کناری گیاه پدیدار می شود.

2-چگونه کمبود نور گیاهان آپارتمانی را برطرف کنیم؟

در هنگام خرید گیاهان آپارتمانی دقت کنید که گیاهانی را متناسب با شرایط نور موجود در محیط خانه تهیه کنید و می توانید گیاهان مقاوم به نور کم مثل گیاه آگلونما، گیاه زاموفیلیا، گیاه برگ انجیری، گیاه پتوس، سانسوریا، کالانکوئه  و… را انتخاب کنید، پس اگر نور کافی ندارید، سمت نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی نرید. استفاده از نورهای مصنوعی مثل لامپ های LED  گزینه آخر برای نگهداری گل و گیاه در شرایط خیلی کم نور می باشد. مثلا گیاه کامپکت و گیاه زاموفیلیا با لامپ های LED قابل نگه داری هستند.

3-اگر ماده ای روی خاک بریزیم تا از بخار شدن آب جلوگیری کند آیا رطوبت گلدان حفظ می شود ؟

این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که جلوی نقود هوا به داخل خاک را می گیرد و باعث پوسیدگی ریشه گیاهان آپارتمانی می شود.

4-مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی  کدامند؟

گیاهانی مثل : پوتوس طلایی، برگ انجیری، کاکتوس ها و ساکولنت ها، سانسوریا، زامیفولیا، گیاه ذرت، اسپاتی فیلوم، بروملیاد، فیکوس الاستیکا و…

5-کدام گیاهان آپارتمانی به نور کمتری نیاز دارند؟

گیاهانی مثل : پوتوس طلایی، برگ انجیری، سانسوریا، زامیفولیا، گندمی، آگلونما، برگ قاشقی، کاکتوس خرفه ای ارکیده، هدرا، ژرانیوم، پیله آ و…

6-کدام گیاهان را می توانیم در آب نگهداری کنیم؟

گیاهانی مثل : آگلونما، برگ انجیری، برگ بیدی، بگونیا، انواع پتوس ها، سینگونیوم ها، بامبو و…

7-کدام گیاهان را می توانیم در آب نگهداری کنیم؟

گیاهانی مثل : آگلونما، برگ انجیری، برگ بیدی، بگونیا، انواع پتوس ها، سینگونیوم ها، بامبو و…

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “راهنمای کامل نگهداری گیاهان آپارتمانی

  1. سمیرا گفت:

    خیلی مقاله کاملی بود. از روش های گفته شده حتمآ استفاده می کنم .

    1. امیر گفت:

      سپاس فراوان از دیدگاه شما 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *