در خرید هدیه شب یلدا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
چه هدایایی مناسب عزیزانمان است؟
در شب یلدا چه گل هایی را می توانیم به همسر، فرزندان، پد و مادرمان هدیه بدهیم؟

برای خرید یک کادوی خاص شب یلدا اول سن، جنسیت و ویژگی های اخلاقی فرد را باید در نظر بگیریم. نکته مهم دیگر، مشخص کردن مقدار بودجه ما می باشد. سپس باید تصمیم بگیریم که برای خرید هدیه شب یلدا به سراغ هدایای خوراکی،صنایع دستی، پوشاک و یا یک تکه طلا
برویم. در شب یلدا، یک باکس گل یا دسته گل که در آن میوه آرایی مخصصوص یلدا هم به کار رفته است، می تواند انتخاب کاملا مناسبی باشد.البته گل خود به تنهایی، یک هدیه برای همسر و عزیزانمان محسوب می شود. پس انتخاب یک سبد گل شب یلدا یا حتی باکس گل برای شب یلدا را همیشه در نظر بگیرید.
در ادامه با مجله گل باختر همراه ما باشید تا ابتدا توضیح دهیم که نماد های شب یلدا چیست و چه نکاتی را باید همیشه برای کادو شب یلدا و یا حتی گل هدیه شب یلدا در نظر بگیریم.

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

شب یلدا به چه شبی گفته می شود و نمادهای آن چیست؟

یلدا به معنی زایش است و شب یلدا طولانی ترین شب سال. اقوام آریایی در دوران باستان دریافتند که روز ها بعد از شب یلدا طولانی تر و شب ها کوتاه تر می شوند. از اینرو این شب را یلدا به معنی شب زایش خورشید نامیدند.
بعضی دیگر بر این باورند که شب یلدا، شبی است که میترا خدای خورشید متولد شده و به این دلیل است که روز های بعد طولانی تر از شبهاست، پس شب یلدا نماد پیروزی حق بر باطل می باشد.
در این شب ما ایرانیان دورهمی به راه می اندازیم و سفره ای ، پر از خوراکی های متنوع که هر کدام نمادی دارد پهن می کنیم. رنگ شاخص این شب، سرخ نماد خورشید است.

انار در شب یلدا نماد چیست؟ و خواص دارویی آن چیست؟

انار نماد خورشید و زایش است. شکل کروی آن نشانه گردی خورشید، و دانه های آن نماد باروری و شادیست. از خواص دارویی آن هم باید گفت که، انار سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین ث می باشد و در نتیجه خون را تصفیه می کند.

هندوانه در شب یلدا نماد چیست؟

هندوانه با اینکه میوه ای تابستانی است، در شب یلدا نقش مهم دارد. کروی بودن هندوانه و سبز بودن پوست آن نماد زمین است که زندگی را به انسان هدیه می دهد. قسمت داخلی هندوانه و رنگ سرخ آن نماد خورشید، زایش، و گرما است. برخی بر این باورند که خوردن هندوانه در شب یلدا، از بیمار شدن در فصل زمستان جلوگیری می کند.

آجیل در شب یلدا نماد چیست؟

آجیل شب یلدا، نماد فراوانی و برکت است. در شب یلدا از انواع مختلفی از آجیل می توان استفاده کرد، مانند گردو، پسته، فندق، میوه های خشک، برنجک، عدس و نخود، توت، کشمش، و یا شاهدانه.در شب یلدا کادو چی بخریم؟
اخیرا، کادو دادن به یکدیگر در شب یلدا زیاد شده است. هر فردی از هدیه دادن هدفی دارد. یکی برای نشان دادن علاقه و محبت به همسر خود، دیگری برای قدردانی و تشکر از فرزند یا مادر خود هدیه می دهد. از اینرو، بهتر است تا نکات مهم برای خرید هدیه شب یلدا را بررسی کنیم.

عکس شب یلدا در گل باختربرای خرید هدیه شب یلدا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • به سن شخص توجه کنید.
    اولین موردی که هر کسی برای خرید هدیه شب یلدا توجه می کند سن طرف مقابل است. هدیه ای که برای یک پسر ۱۰ ساله مناسب است قطعا برای یک پسر ۱۵ ساله مناسب نیست.
    مثلا اگر می خواهید یک کادو شب یلدا برای دختر خود تهیه کنید انتخاب یک عروسک و یا دستبند طلا در کنار یک دسته گل رز هلندی زرد یا یک باکس گل روز دختر و یا حتی خرید گل رز جاودان می تواند انتخاب کاملا مناسبی برای او باشد.
    در کنار تمام این موارد، انتخاب خوراکی‌ها نظیر جعبه شکلات کادویی نیز می‌تواند هدیه ی بسیار مناسبی برای شب یلدا باشد.
  • جنسیت او را هم در نظر بگیرید.
    به طبع، برای خرید هدیه شب یلدا، جنسیت افراد مهم است، چرا که هدیه بسته به جنسیت افراد می تواند متفاوت باشد.
    مثلا اگر می خواهید برای پدر یا مادر خود یک کادو شب یلدا تهیه کنید، انتخاب خوراکی های دست ساز مثل میوه خشک یا ظروف هنری دست سازبا تم یلدایی مثل انارهای سرامیکی یا سفالی در کنار گل آرایی و میوه آرایی مخصوص شب یلدا بسیار مناسب می باشد.
  • ویژگی های اخلاقی او را مد نظر بگیرید.
    فردی می تواند درونگرا باشد یا برونگرا، اهل تفریح و سفر باشد یا اهل جمع آوری کلکسیونی خاص. یا ممکن است اهل پرورش گل و گیاه باشد و یا عاشق صنایع دستی.
    به هر حال، همه افراد، فارغ از هر ویژگی اخلاقی و سن و جنسیتی که دارند، گل ها را دوست دارند. پس برای خرید هدیه شب یلدا، گل ها را همیشه در نظر داشته باشید. مثلا یک سبد گل هدیه، باکس گل هدیه، دسته گل هدیه، و یا حتی یک گلدان گیاه آپارتمانی گلدار مانند، گلدان گل آنتوریوم یا گلدان گل ارکیده و یا گیاهان آپارتمانی مقاوم در برابر نور و آب مثل گیاه سانسوریا یا گیاه زاموفیلیا، هدیه شما را خاص تر و لاکچری تر می کند.

عکس محصولات مخصوص هدیه شب یلدا گل باختر

5ایده گل هدیه شب یلدا

  1. سبد گل هدیه و شکلات یا آجیل با بسته بندی شکیل

جشن یلدا از آن جشن هاست که در آن می توان از خوراکی ها برای هدیه دادن استفاده کرد. مثلا یک بسته شکلات با بسته بندی شکیل به همراه یک سبد گل رز، ترجیحا قرمز

2. باکس گل هدیه و صنایع دستی

یک ظرف یا ساعت دیواری مینا کاری شده برای علاقمندان به صنایع دستی به همراه یک باکس گل هدیه گزینه ی خوبی است.
برای انتخاب باکس گل هدیه مناسب به بخش باکس گل فروشگاه گل باختر سر بزنید..

3. جعبه هدیه شب یلدا

جعبه شب یلدا که شامل گل آرایی و میوه آرایی مخصوص می شود انتخابی بسیار شیک و لاکچری خواهد بود. در این جعبه می توان از گل های مورد علاقه شما با میوه های مد نظر شما استفاده کرد. یا حتی یک کتاب حافظ و هدیه مد نظر شما را به طرزی شکیل در آن جای داد.
برای سفارش جعبه هدیه شب یلدا و یا حتی کسب راهنمایی و مشاوره در این مورد با کارشناسان گل باختر تماس بگیرید.

4. باکس گل میوه به همراه یک ماگ با نمادی از یلدا

در سالهای اخیر، باکس گل هایی که در تزیین آن از میوه هایی مثلا انار همراه با گل های گرم با رنگ های قرمز،نارنجی، زرد و حتی سفید استفاده شده است، با استقبال خوبی مواجه شده اند. در کنار آن ماگ های زیبایی هم هستند که تصویر هندوانه و یا انار بر روی آن به صورت برجسته حک شده است.

5. یک سبد گل و ساعت

ساعت جزو هدایایی است که در هر مناسبتی هر فردی را خوشحال می کند ، مخصوصا آن دسته از افرادی که به خوش پوشی خود اهمیت می دهند. در کنار آن یک سبد گل هدیه زیبا و لاکچری مثل سبد گل ارکیده و آنتوریوم هدیه شما را تکمیل می کند.

همه محصولات فروشگاه گل و گیاه باختر copy

نتیجه گیری

شب یلدا بهانه خوبی است که به عزیزانمان سر بزنیم و با هدیه ای آن ها را خوشحال کنیم و یا از آن ها قدردانی کنیم. خوبی این شب این است که مختص هیچ گروه سنی و یا مختص زن یا مرد نیست، و به هر کسی که دوست داریم می توانیم هدیه دهیم و عشق یا حس قدردانی خودمان را به آنها نشان دهیم.
برای خرید هدیه شب یلدا باید به سلیقه فرد توجه کرده و هدیه مناسب او را انتخاب کنیم، این هدیه می تواند یک پک هدیه شب یلدا باشد و یا یک بلیط کنسرت خواننده مورد علاقه او. در کنار هدیه های خود همیشه می توانید همسر، فرزند و والدین خود را با یک سبد گل، دسته گل، باکس گل و یا حتی یک گلدان گل طبیعی مثل گلدان گل آنتوریوم یا گلدان گل ارکیده هدیه ای ماندگار در یاد و خاطرات آنها بسازید.

فروشگاه گل و گیاه باختر نیز برای خرید هدیه شب یلدا محصولاتی با دیزاین لاکچری برای مهمانی های شما در نظر گرفته است تا سفره یلدایتان شاد تر و رنگین تر از همیشه باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه محصولات هدیه شب یلدا باختر، جدید ترین گل ها با گل آرایی و میوه آرایی مخصوص شب یلدا را مشاهده کنید و محصول مورد نظرخودتان را سفارش دهید.

برای مشاوره در مورد گل آرایی و میوه آرایی سبد گل شب یلدا ، باکس گل شب یلدا ، و دسته گل شب یلدا می توانید از کارشناسان گل باختر راهنمایی بگیرید.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *